Jeśli dźwignie hamulcowe są prawidłowo ustawione wówczas hamulce osiągają maksymalną skuteczność bez konieczności zmiany pozycji rąk na kierownicy i przy pełnej sterowności roweru.
ROWERY GÓRSKIE
- Osie dźwigni hamulcowych w rowerach górskich i turystycznych są narażone ma działanie wilgoci, wobec czego należy je często smarować. Wciśnij dźwignię i nasmaruj wnętrze. Posmaruj też wnętrze regulatora.
- Aby zmienić położenie dźwigni lub zdjąć ją z kierownicy wystarczy poluzować śrubę Allena z boku korpusu. Jeśli jest połączona z manetką śrubą mocująca znajduje się u dołu. Wciśnij dźwignię manetki i odkręć śrubę Allena.
- Dźwignie hamulcowe wyższej klasy mają z boku małą śrubkę, która służy do regulacji odchylenia ramienia dźwigni od rączki kierownicy. Podreguluj ją tak, byś mógł swobodnie hamować przy użyciu trzech palców.
ROWERY SZOSOWE
- Smarowanie i w razie potrzeby usuwanie starego smaru przyczynia się znacznie do zmniejszenia wysiłku potrzebnego do zahamowania. Wciśnij dźwignię i posmaruj jej wnętrze wraz zakończeniem linki i nyplem.
- Jeśli dźwignia hamulcowa jest luźna lub trzeba zmieniać jej położenie, odłącz linkę i cofnij ramię dźwigni, a zobaczysz w głebi śrubę mocującą z łbem Allena albo krzyżakowym. Klucz Allena musisz przedłużyć.
- Aby odłączyć dźwignię hamulcową od kierownicy bez odwijania taśmy wystarczy odkręcić całkowicie śrubę mocującą. W manetkach musisz odkręcić śrubę Allena z boku łapy.