Sklepy: 85 733 38 81, 85 654 25 37 SERWIS: 85 733 38 82

ODKRĘCANIE KÓŁ

Na pozór trywialne zajęcie-odkręcić koło i odłożyć na bok. Ale jakże często brakuje „trzeciej ręki” do pomocy.

NAKRĘTKI

  1. Na początku odkręć obie nakrętki o trzy do czterech obrotów. Przyzwoite nakrętki kół mają wbudowane podkładki ustalające koło w widelcu. Bywają też nakrętki z osobnymi podkładkami.
  2. Wrzuć łańcuch na ostatnią albo lepiej przedostatnią koronkę. Odchyl mechanizm przerzutki do tyłu, aby napinacz łańcucha zrobił miejsce na wielotryb. Popchnij koło do przodu. Jeśli nie chce iść, walnij pięścią w oponę.
  3. W czasie opuszczania haków koło pociąga za sobą łańcuch. Niektóre ramy mają na górnej rurze tylnego widelca specjalny wieszak do mocowania łańcucha w ten sposób, aby nie obijał lakieru w czasie zdejmowania koła.
  4. Kiedy jesteś już gotów do założenia koła cofnij przerzutkę do tyłu i przyłóż małą lub następną koronkę do łańcucha. Podnieś koło do góry: łańcuch powinien objąć koronkę. Puść przerzutkę i wsuń końce osi w haki.
  5. Sprawdź, czy łańcuch dobrze siedzi na koronce odpowiadającej ustawieniu przerzutki i dosuń oś z prawej strony do oporu. Dokręć prawą nakrętką, spójrz, czy koło jest ustawione centralnie w widelcu i dokręć lewą nakrętkę.

ZACISK

  1. Zacisk luzuje się za pomocą kciuka i palca wskazującego. Zaczep kciukiem o dźwignię zacisku i pociągnij mocno do siebie. Na początku może być trudno, ale gdy Ci się uda go ruszyć, dalej pójdzie łatwo.
  2. Po odpięciu zacisku koło jest luźne, ale nie chce wysunąć się z widelca, gdyż działa system bezpieczeństwa. Musisz drugą ręką odkręcić nieco nakrętkę stożkową od strony widelca przytrzymując cały czas uchwyt.
  3. W czasie zakładania koła niekiedy musisz dogiąć nieco widelec, by haki trafiły dokładnie w zakończenia osi. W miarę potrzeby dokręć nieco nakrętkę stożkową z drugiej strony zacisku, po czym zaciśnij go.
  4. Początkowo zacisk nie stawia oporu, potem opór rośnie. Jeśli zacisk jest za luźny cofnij dźwignię i dokręć nieco nakrętką stożkową. Zacisk tylnego koła musi być z lewej strony, przedniego zaś-obojętnie.

 

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *