PRACE PRZY LINKACH

Home/Poradnik/PRACE PRZY LINKACH

PRACE PRZY LINKACH

  1. Częstym zjawiskiem jest strzępienie się końca linki, kiedy odpadnie aluminiowa końcówka. Nie ma to zwykle większego wpływu na pracę linki, chociaż wygląda fatalnie i prawdopodobnie niedługo odlanie się całkowicie. Lepiej wymień tę linkę na nową.
  2. Linka zaczyna się strzępić przeważnie na końcu lub w pobliżu zacisku. Czasem możesz doraźnie naprawić, skręcając jednocześnie i linkę, i pancerz, o ile jest on dostatecznie długi, ale nie zapomnij wymienić jej przy pierwszej nadarzającej się okazji.
  3. Najpierw naciśnij lekko szczęki narzędzia, tak aby wsunęły się między poszczególne zwoje drucianej spirali. Następnie przetnij pancerz.
  4. Odetnij cęgami końcówkę i wyrównaj ją pilnikiem lub szlifierką.
  5. Kiedy wymieniasz pancerz, użyj starego na wzór lub odetnij trochę dłuższy i dopasuj ostatecznie po założeniu na rower.
  6. Najlepiej, jeśli pancerz posiada z obydwu końców metalowe końcówki. Chronią one pancerz przed przetarciem.
  7. Nie próbuj na siłę wpychać nowej linki w uszkodzony pancerz, gdyż może to spowodować rozszczepienie się jej końcówki, Wyciągnij ją i spróbuj odciąć uszkodzony koniec.
  8. Po sprawdzeniu działania mechanizmu, do którego założyłeś nową linkę, odetnij jej nadmiar szczypcami do cięcia linkę i zacieśnij końcówkę aluminiową.
  9. Normalnie można naciągnąć linkę przy pomocy kombinerek, ale najlepiej i najłatwiej tego dokonać posługując się specjalnym narzędziem.

Komentarze

Komentarze

By | 2016-12-07T12:21:16+00:00 Maj 18, 2016|Poradnik|0 Comments