Sklepy: 85 733 38 81, 85 654 25 37 SERWIS: 85 733 38 82

PRZEGLĄD W 10 MINUT

  1. Przy dobrze wyregulowanych hamulcach dźwignie stają w połowie drogi do rączek kierownicy. Jeśli możesz je przyciągnąć bliżej, jest to sygnałem zużycia klocków lub rozregulowania hamulców.
  2. Sprawdź ustawienia klocków hamulcowych w stosunku do obręczy. Tylny koniec klocka powinien być odsunięty od krawędzi obręczy o 1 mm więcej niż przedni. Dzięki temu hamulce nie będą piszczały.
  3. Linki hamulcowe najczęściej strzępią się i korodują tuż przy śrubie regulacyjnej lub w miejscach zakończenia pancerzy. Przejrzyj wszystkie te miejsca i skontroluj skuteczność hamulców.
  4. Ze szczególną dokładnością obejrzyj kierownicę i wspornik po kraksie. Przekonaj się, czy nie ma jakiś pęknięć i luzów, czy ramiona kierownicy są w poziomie, w wspornik w jednej linii z przednim kołem.
  5. Chwyć mocno jedną ręką korbę i poruszaj nią energicznie. Potem zrób to samo z drugą. Jeśli wyczujesz luz na jednej korbie to znaczy, że musisz jak najszybciej dokręcić śrubę mocującą.
  6. Chwyć obie korby w pobliżu pedałów i poruszaj nimi energicznie. Jeśli wyczujesz, że obie naraz ruszają się na boki, to znaczy, że łożyska są luźne albo jedna miska nie dokręcona.
  7. Zdejmij łańcuch z wieńców przekładni, tak aby nie dotykał żadnej ruchomej części. W razie potrzeby zdejmij tylne koło. Zakręć korbami i sprawdź stan łożysk suportowych. Powinny kręcić się cicho i lekko.
  8. Przejrzyj śruby mocujące wieńce przekładni. Jednocześnie możesz ocenić, czy korby i wieńce nie są pokrzywione. Na koniec upewnij się, czy pedały obracają się płynnie bez luzów i nie hałasują.
  9. Skontroluj, czy linka nie strzępi się przy śrubie zaciskowej tylnej przerzutki oraz na ślizgaczu pod suportem. Oceń stan kółeczek napinacza. Sprawdź, czy wszystkie biegi, od góry do dołu, przełączają się szybko i dokładnie.
  10. W przedniej przerzutce sprawdź, czy linka się nie strzępi i czy wodzik jest ustawiony równolegle do łańcucha. Potem upewnij się, czy między wodzikiem w wieńcem przekładni jest 6 mm prześwitu. Przerzutka powinna działać szybko.
  11. Na koniec sprawdź, czy śruba mocująca siodło do wspornika jest dokręcona. Nie przesadzaj jednak przy dokręcaniu, by nie zerwać gwintu. Teraz kolej na przegląd kół i ogumienia: możliwie najważniejszych części roweru.

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *