PRZEGLĄD I OBSŁUGA HAMULCÓW

Home/Poradnik/PRZEGLĄD I OBSŁUGA HAMULCÓW

PRZEGLĄD I OBSŁUGA HAMULCÓW

Zużyte lub nie wyregulowane klocki powodują „wycie” hamulców i szarpania roweru podczas hamowania.

  1. Najlepiej sprawdzić działanie hamulców naciskając dźwignię z całej siły do oporu. Powinna iść lekko dopóki klocki nie dotkną obręczy, potem linka powinna się naprężyć. Jeśli dźwignia zatrzymuje się zbyt blisko rączki kierownicy, wyreguluj klocki.
  2. W hamulcach v-brake regulator linki znajduje się na dźwigni hamulcowej. Poluzuj okrągłą nakrętkę kontrującą i wykręć regulator o dwa obroty. Sprawdź działanie hamulca, w razie potrzeby podreguluj jeszcze raz i dokręć kontrę.
  3. W rowerze szosowym regulator znajduje się na jednym z ramiom hamulca. Tak jak poprzednio regulator o dwa obroty. Łatwiej będzie to zrobić, jeśli zaciśniesz palcami szczęki hamulcowe. Nie zapomnij dokręcić kontry.
  4. Niezależnie od tego, czy hamulce wymagają regulacji, czy nie, sprawdzaj stopień zużycia klocków. Jeśli skończy się zakres regulatora linki to znaczy,że klocki już są tak bardzo zużyte, że trzeb je wymienić na nowe.
  5. Linki hamulcowe smaruj przy końcówkach pancerzy za każdym razem, kiedy smarujesz łańcuch. Jeśli podczas testowania hamulca dźwignia napotyka na nadzwyczaj duży opór i nie odbija, linkę musisz natychmiast wymienić.
  6. Dźwignie hamulcowe trzeba smarować tak samo często jak linki. Posmaruj osie dźwigni, po czym naciśnij hamulce i pryśnij smar do wnętrza na końcówki linek i wszędzie, gdzie się da. W rowerach szosowych robi się to samo.
  7. Ramiona hamulców v-brake są umieszczone na osiach przymocowanych do widelca. Jest to jedyne ruchome miejsce i wymaga smarowania za każdym razem kiedy przychodzi czas, aby nasmarować łańcuch. Jeśli hamulce ciężko chodzą, mimo że linki stale ocierają o obręcz, oznacza to, że skorodowały osie i trzeba je rozebrać.
  8. We wnętrzu hamulców jednostronnych występuje większe tarcie niż w hamulcach v-brake, smaruj więc wszystkie miejsca styku między ramionami, przy widelcu oraz pod nakrętką. Jeśli w dalszym ciągu chodzą opornie, rozbierz je, oczyść i posmaruj.

Komentarze

Komentarze

By | 2017-09-08T12:53:40+00:00 Wrzesień 1, 2017|Poradnik|0 Comments