Sklepy: 85 733 38 81, 85 654 25 37 SERWIS: 85 733 38 82

PRZEGLĄD I OBSŁUGA SUPORTU

W miarę przebytych kilometrów zużywają się części suportu. Co kilka miesięcy należy skontrolować ich stan.

  1. Zaczynając przegląd sprawdź kluczem Allena dokręcenie śrub mocujących wieńce do krzyżaka przekładni. W czasie dokręcenia śrub przytrzymaj nakrętki śrubokrętem od wewnątrz przekładni.
  2. Poluzowane na osi suportowej korby skrzypią w czasie jazdy. Dokręć śrubą mocującą trzymając jednocześnie drugą korbę. Jeśli mino dokręcenia do oporu nadal pozostaje luz, korbę trzeba wymienić.
  3. Następnie sprawdzamy łożyska suportu. Chwyć obiema rękami obie korby w pobliżu pedałów i poruszaj nimi na boki. Jeśli oba zakołyszą się równo-łożyska suportu mają luz.
  4. Zdejmij łańcuch z przekładni i pokręć korbami. Sprawdź, czy podczas obracania wieńce zachowują stała odległość od ramy. Jeśli nie, odkręć je i tak samo skontroluj sam krzyżak.
  5. Skontroluj stopień zużycia zębów na wieńcach przekładni. Jeśli wieniec przypomina kształt piły tarczowej to znaczy, że dożył kresu swego pracowitego żywota.
  6. Najlepszym sposobem oceny stopnia zużycia łańcucha jest pomiar jego długości. Weź linijkę (może być suwmiarka) i przyłóż jeden koniec do środka sworznia ogniwka.
  7. W nowym łańcuchu długość odcinka między osiami sworzni dziecięciu ogniwek wynosi 127 mm. Jeśli przekracza 130 mm łańcuch nadaje się już tylko do kosza.

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *