Sklepy: 85 733 38 81, 85 654 25 37 SERWIS: 85 733 38 82

REGULACJA PRZERZUTKI TYLNEJ

  1. W manetce bez indeksu sprawdź, czy śruba centralna jest odpowiednio mocno dokręcona. W manetce z indeksem sprawdź, czy przełącznik jest ustawiony w pozycji „indeks”.
  2. Sprawdź, czy linka jest dobrze nasmarowana i nie strzępi się w jakimś miejscu, a pancerz nie jest załamany lub zgnieciony. Wybierz najwyższy bieg klikając manetką co najmniej siedem razy.
  3. Zluzuj śrubę zaciskową linki i zakręć korbami do przodu, aż łańcuch przeskoczy na najmniejszą koronkę. Poruszaj przerzutką w tej i z powrotem i sprawdź położenie kółek wózka napinacza. Jeśli znajdują się na lewo od najmniejszej koronki, pokręć śrubą H w lewo, jeśli na prawo-w prawo. W przerzutkach bez indeksu kółka muszą znajdować się dokładnie w linii środka koronki, w przerzutkach z indeksem-w linii zewnętrznej krawędzi koronki.
  4. Teraz odwrotnie: mechanizm przerzutki popchnij prawą ręką, w kierunku koła, a lewą przełóż łańcuch na największą koronkę wielotrybu. Jeśli środek kółka napinacza znajduje się po lewej stronie największej koronki, przekręć śrubę regulacyjną L w prawo, jeśli natomiast po prawej, przekręć tę śrubę w lewo. Teraz unieś tylne koło i zakręć pedałami. Łańcuch powinien szybko przeskoczyć na najmniejszą koronkę i tam pozostać.
  5. Śruby regulacyjne H i L znajdują się najczęściej na tylnej ściance korpusu przerzutki. Zamocuj teraz linkę przerzutki. Naciągnij ją wstępnie przy pomocy kombinerek zanim dokręcisz nakrętkę zaciskową. Działanie przerzutki indeksu sprawdzisz w czasie jazdy. Jeśli będzie słychać jakieś chrobotanie łańcucha na najwyższym lub najniższym biegu, pokręć wkrętami.

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *