REGULACJA PRZERZUTKI TYLNEJ

Home/Poradnik/REGULACJA PRZERZUTKI TYLNEJ

REGULACJA PRZERZUTKI TYLNEJ

  1. W manetce bez indeksu sprawdź, czy śruba centralna jest odpowiednio mocno dokręcona. W manetce z indeksem sprawdź, czy przełącznik jest ustawiony w pozycji „indeks”.
  2. Sprawdź, czy linka jest dobrze nasmarowana i nie strzępi się w jakimś miejscu, a pancerz nie jest załamany lub zgnieciony. Wybierz najwyższy bieg klikając manetką co najmniej siedem razy.
  3. Zluzuj śrubę zaciskową linki i zakręć korbami do przodu, aż łańcuch przeskoczy na najmniejszą koronkę. Poruszaj przerzutką w tej i z powrotem i sprawdź położenie kółek wózka napinacza. Jeśli znajdują się na lewo od najmniejszej koronki, pokręć śrubą H w lewo, jeśli na prawo-w prawo. W przerzutkach bez indeksu kółka muszą znajdować się dokładnie w linii środka koronki, w przerzutkach z indeksem-w linii zewnętrznej krawędzi koronki.
  4. Teraz odwrotnie: mechanizm przerzutki popchnij prawą ręką, w kierunku koła, a lewą przełóż łańcuch na największą koronkę wielotrybu. Jeśli środek kółka napinacza znajduje się po lewej stronie największej koronki, przekręć śrubę regulacyjną L w prawo, jeśli natomiast po prawej, przekręć tę śrubę w lewo. Teraz unieś tylne koło i zakręć pedałami. Łańcuch powinien szybko przeskoczyć na najmniejszą koronkę i tam pozostać.
  5. Śruby regulacyjne H i L znajdują się najczęściej na tylnej ściance korpusu przerzutki. Zamocuj teraz linkę przerzutki. Naciągnij ją wstępnie przy pomocy kombinerek zanim dokręcisz nakrętkę zaciskową. Działanie przerzutki indeksu sprawdzisz w czasie jazdy. Jeśli będzie słychać jakieś chrobotanie łańcucha na najwyższym lub najniższym biegu, pokręć wkrętami.

Komentarze

Komentarze

By | 2016-12-09T14:05:14+00:00 Październik 17, 2016|Poradnik|0 Comments