TORPEDO I INNE PIASTY WIELOBIEGOWE

Home/Poradnik/TORPEDO I INNE PIASTY WIELOBIEGOWE

TORPEDO I INNE PIASTY WIELOBIEGOWE

ZDEJMOWANIE TYLNEGO KOŁA

  1. Linka przerzutki jest połączona z końcem osi, więc pierwszym krokiem jest jej odłączenie. Poluzuj o ćwierć obrotu okrągłą przeciwnakrętkę na końcowe linki, po czym odkręć regulator (zrób nim około 12 obrotów w lewo).
  2. Za pomocą klucza 15 poluzuj obie nakrętki mocujące koło, po czym odkręć je palcami. Uważaj na specjalne podkładki ustalające oś w otworze haka ramy. Połóż nakrętki i podkładki razem w jednym miejscu.
  3. Kciukami popchnij oś koła do przodu i pozwól, by wysunęła się z haków ramy. Przytrzymaj koło, żeby nie spadło na ziemię. Podtrzymaj ramę jedną ręką i zdejmij łańcuch z koronki, po czym odstaw koło na bok.
  4. Podczas przykręcania koła załóż podkładki ustalające oś, po czym dokręć lekko nakrętki. Następnie przesuń koło do tyłu równomiernie po obu stronach tylnego widelca tak, aby zachować ok. 12 mm luzu łańcucha i dokręć nakrętki.

ZAKŁADANIE NOWEJ LINKI

  1. Na początku sprawdź, czy wszystkie ogniwa łańcuszka sterującego są ruchome i czy jest on dobrze wkręcony w oś. W razie potrzeby odkręć go o pół obrotu. Jeśli jest pogięty lub sztywny, wykręć go i wymień na nowy.
  2. Ustaw dźwignię manetki na biegu najwolniejszej i wypchnij nypel starej linki, a następnie odkręć zacisk na drugim końcu. Załóż nową linkę, zaciśnij drugi koniec na odpowiedniej długości i dokręć regulator do przeciwnakrętki.
  3. Wrzuć drugi bieg i spójrz przez otwór kontrolny w nakrętce osi. Pokręć regulatorem w jedną lub drugą stronę, aż koniec popychacza znajdzie się dokładnie w miejscu zakończenia osi. Dokręć przeciwnakrętkę i sprawdź działanie piasty.

PIASTY WIELOBIEGOWE TORPEDO

  1. Sprawdź, czy wszystkie ogniwa łańcuszka sterującego są ruchome i czy jest on wkręcony w oś do końca. Upewnij się także, czy linka nie jest uszkodzona i czy nie strzępi się na rolce. Wybierz manetką bieg H lub 3.
  2. Koniec linki sterującej przerzutką Torpedo jest połączony z plastikową zapadką zatrzaskiwaną na gwintowanym trzpieniu na końcu łańcuszka sterującego. Długość linki reguluje się zaciskiem przy zapadce.
  3. Jedną ręką chwyć końcówkę łańcuszka sterującego, drugą zaś zatrzask i wsuń jedno w drugie na tyle głęboko, na ile można to zrobić przy użyciu minimalnej siły. Linka powinna być wyprostowana, ale nie napięta.

Komentarze

Komentarze

By | 2017-01-13T10:07:04+00:00 Styczeń 4, 2017|Poradnik|0 Comments