Sklepy: 85 733 38 81, 85 654 25 37 SERWIS: 85 733 38 82

WIELOTRYBY I KORONKI CZYLI KASETY

Ośmio-, dziewięcio-, dziesięcio-, jedenastotryby montuje się w rowerach ze skróconą tylną piastą, w której jedno z łożysk znajduje się wewnątrz korpusu mechanizmu zapadkowego.

ZDEJMOWANIE KASETY

  1. Zdejmij tylne koło, oczyść zakończenie osi, po czym odkręć stożkową nakrętkę i zdejmij sprężynkę. Zacisk z trzpieniem niech pozostanie w środku osi piasty.
  2.  Sprawdź, czy masz właściwy przyrząd do odkręcania pierścienia kasety. Wsuń go w kasetę pierścienia i przymocuj nakrętkę stożkową od mechanizmu zaciskowego.
  3. Przyłóż bacik do środkowej koronki i owiń ją łańcuchem od prawej do lewej strony. Przykręć bacik w prawo i napnij lekko łańcuch. Przytrzymaj go w takiej pozycji.
  4. Załóż duży klucz nastawny na sześciokątne zakończenie przyrządu i odkręć pierścień. W tym czasie koło przytrzymaj między kolanami opierając je na podłodze.
  5. W momencie odkręcania pierścienia słychać charakterystyczne warknięcie, Wykręć pierścień palca i i wyjmij, lub jeśli się nie da, wystukaj tkwiący w jego otworze klucz.
  6. Zdejmij po kolei dwie lub trzy- w zależności od typu wolnobiegu-luźne koronki, następnie zespół kasety, oczyść i ułóż wszystko na stole w odpowiednim porządku.

KORPUS MECHANIZMY ZAPADKOWEGO

  1. Po zdjęciu kasety odkręć nakrętkę kontrującą i korpus lewej strony koła i wyjmij oś. Następnie wyjmij łożyska z kulkami i wytrzyj smar z wnęki łożyskowej w bębenku zapadkowym. Odłóż wszystkie części na bok.
  2. Wnęce łożyskowej widać sześciokątny otwór we łbie wkrętu mocującego bębenek do piasty. Włóż w ten otwór odpowiednio pasujący klucz Allena i wykręć wkręt. Będziesz mógł wtedy odłączyć bębenek od reszty piasty.
  3. Oczyść ze wszystkich stron bębenek i powierzchnię piasty. Przepłucz wnętrze mechanizmu rozpuszczalnikiem i po wysuszeniu wpuść trochę gęstego oleju w wąską szczelinę między częścią zewnętrzną i wewnętrzną z tyłu korpusu.
  4. Załóż bębenek z powrotem ba dawne miejsce i przykręć porządnie wkrętem mocującym. Zamontuj pozostałe części w odwrotnej kolejnośći. Posmaruj wielowpust cienką warstwą smaru, załóż kasetę i przykręć mocno pierścień.

 

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *