ZAPOBIEGANIE KŁOPOTOM

Home/Poradnik/ZAPOBIEGANIE KŁOPOTOM

ZAPOBIEGANIE KŁOPOTOM

  1. Nakrętki samokontrolujące zaciskają się na gwincie śruby dzięki pierścieniowi z tworzywa w środku i nie odkręcają się same na wskutek wibracji. Są znakomite do przykręcania nosków, świateł, błotników i bagażnika.
  2. Miejsce styku części z dwóch różnych metali, np. stalowych osi pedałów wkręcanych w aluminiowe korny lub wspornika siodła wsuwanego w stalową rurę ramy trzeba posmarować środkiem antykorozyjnym.
  3. Nie używaj nie odpowiednich kluczy, ponieważ mogą zepsuć nakrętki i śruby. Pierwszym objawem zużycia klucza jest uszkodzenie powłoki chromowej na wewnętrznych powierzchniach szczęk. Klucze do konusów często się skręcają.
  4. Specjalne narzędzia, takie jak klucz do wielotrybów, często psują się dlatego, że muszą pracować z bardzo duża siłą. Na początku upewnij się, która strona klucza jest przeznaczona do wielowpustu w wielotrybie i włóż go na odpowiednią głębokość.
  5. Wnętrze pancerza i linki również korodują, co się objawia tym, że przerzutki nie działają jak powinny, a manetki chodzą dość opornie. Najlepiej wpuścić do środka trochę smaru a aerozolu lub kilka kropli rzadkiego smaru.
  6. Klucz samozaciskowy nie ma zastosowania w warsztacie rowerowym. Podobnie jak „szwed”, „żabka” i podobne klucze hydrauliczne. pozostawiają paskudne ślady na wszystkim, do czego dotkną.
  7. Podczas rozbierania podzespołów, takich jak mechanizm korbowy (potrójna przekładnia), wieloryb albo przerzutka, poszczególne drobne części układaj osobno. Potem uważaj, by wszystkie części znalazły się dokładnie na swoich miejscach.
  8. Młotka używać będziesz jedynie przy luzowaniu wspornika kierownicy. Jedno precyzyjne uderzenie z góry w odkręconą śrubę przez położoną pod mostek szmatkę lub kawałek twardego drewna powinno wystarczyć.

Komentarze

Komentarze

By | 2016-12-07T11:55:23+00:00 Maj 9, 2016|Poradnik|0 Comments