Sklepy: 85 733 38 81, 85 654 25 37 SERWIS: 85 733 38 82

ŁATANIE DĘTEK

Używaj zawsze łatek o wycienionych krawędziach, szczególnie do lekkich dętek. lepiej przyklejają się i dopasują do wewnętrznej powierzchni opony.

  1. Równie łatwo, jak znalazłeś dziurę w dętce, możesz ją teraz zgubić. Zaznacz ją sobie od razu żółtą kredką: zwykle jest w zestawie naprawczym. Sprawdź, czy nie ma jeszcze innych dziur.
  2. Następnie przetrzyj porządnie dętkę wokół dziury papierem ściernym (także dołączonym do zestawu naprawczego). Czyść ją do momentu, aż guma stanie się matowoczarna, lecz nie dłużej.
  3. Kiedy już powierzchnia dętki jest oczyszczona, sucha i odpylona, posmaruj miejsce pod łatkę klejem. Rozprowadź go cienką, równą warstwą i odłóż w zaciszne miejsce do wyschnięcia.
  4. Jeśli używasz zwykłych gumowych łatek poczekaj, aż klej na powierzchni będzie suchy. Odwiń paznokciem róg folii aluminiowej z łatki i zdejmij ją całkowicie, przyłóż równo do dętki i dociśnij.
  5. Postaraj się umieścić łatkę centralnie w stosunku do dziury. Przyklejaj od środka do krawędzi, aby usunąć pęcherzyki powietrza, po czym wygładź palcami również w tym samym kierunku.
  6. Z łatkami cieniowanymi postępuje się podobnie. Też trzeba poczekać na wyschnięcie kleju, zdjąć folię aluminiową, przyłóż i przyciśnij łatkę. Celofan na wierzchu lepiej niech pozostanie.
  7. Po 20 sekundach dętka jest gotowa do założenia na koło. Uważaj, by do opony nie dostały się jakieś drobne kamyki. Jeśli naprawę wykonujesz w warsztacie, nasyp do środka opony trochę talku.

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *