Sklepy: 85 733 38 81, 85 654 25 37 SERWIS: 85 733 38 82

OPONY I DĘTKI

Żeby wymienić szprychę, oponę lub załatać dziurę w dętce musisz najpierw zdjąć oponę z koła.

  1. Jeżeli nie widać gołym okiem miejsce przebicia opony, to napompuj koło i osłuchaj, gdzie syczy. Jeśli nic nie usłyszysz wyjmij dętkę, napompuj ją i znów osłuchaj, a gdy i to nic nie wykaże, włóż ją do wody.
  2. Na ogół możesz łatwo znaleźć miejsca wbicia się kawałka szkła lub gwoździa. Jeśli akurat wjechałeś na krawężnik lub szynę i guma „siadła” to znaczy, że przecięła ją obręcz od środka, a tego z zewnątrz nie widać.
  3. Jeśli na zaworze jest nakrętka odkręć ją, a następnie wypuść powietrze z dętki i ugnieść opnę kilka razy, by wyszły resztki powietrza. Potem ściśnij oponę raz przy razie wokół obręczy, aby odkleiła się od niej i wyluzowała.
  4. Wciśnij oba brzegi opony do środka obręczy. Łatwiej będzie wcisnąć pierwszą łyżkę pod krawędź obręczy. Upewnij się, czy nie przycisnąłeś łyżką także dętki.
  5. Zaczep koniec łyżki o szprychę. Ok. 10-15 cm dalej wciśnij kciukiem bok opony i wsuń tam drugą łyżkę. Podważ opnę ponad krawędź obręczy: tym razem poczujesz większy opór. Tę łyżkę również zaczep o szprychę.
  6. Powtórz to samo z trzecią łyżką-środkowa wypadnie. Co 15 cm powtarzaj tę czynność poruszając się wokół obręczy. Nie wkładaj do środka opony dłoni, gdyż możesz zranić się dotkliwie na ostrej, gumowej krawędzi opony.
  7. Sięgnij palcami do wnętrza opony i ostrożnie wyciągnij etkę. Uważaj, bo jeśli nie była uprzednio wytalkowana, to na pewno przykleiła się do opony. Na końcu wyciągnij zawór z otworu w obręczy. Sprawdź stan opaski.

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *