Sklepy: 85 733 38 81, 85 654 25 37 SERWIS: 85 733 38 82

ZDEJMOWAIE KORB

Podczas zdejmowanie korb bezklinowych możesz stracić cierpliwość. Jednak jeśli poświęcisz trochę czasu, będziesz na najlepszej drodze, by zostać mechanikiem rowerowych pierwszej klasy.

  1. Starsze modele suportów oraz tańsze grupy współczesnych mają otwarty centralne zasłonięte plastikową przykrywką zabezpieczającą śrubę i gwint w korbie przed zabrudzeniem. Przykrywkę podważa się małym śrubokrętem.
  2. Ściągacz używamy ma na jednym końcu klucz nasadowy do okręcania śruby mocującej korbę. Możesz zamiast niego używać normalnego klucza nasadowego 13 lub 14 mm z długą dźwignią. Okręcaj w lewo.
  3. Uważaj w czasie odkręcania śruby, aby klucz nie kołysał się w otworze i nie uszkodził gwintu w korbie. Po poluzowaniu śruby kluczem powinieneś ją z łatwością wykręcić palcami.
  4. Sprawdź dokładnie san gwintów we wnętrzu otworu korby i na ściągaczu. Szczególnie gwint na ściągaczu absolutnie nie może być uszkodzony. Jeśli jest uszkodzony-wyrzuć go na złom.
  5. Ściągacz powinien dać się wkręcić ręką na głębokość co najmniej czterech zwojów. Jeśli zacina się, to znaczy, że został źle włożony. Spróbuj wkręcić go ponownie trzymając idealnie w osi suportu.
  6. Dokręć ściągacz kluczem do końca otworu, po czym wkręć śrubę w korpusie ściągacza. Gdy poczujesz nagły opór postaraj się sforsować, aż korba zacznie się ruszać na osi suportowej.
  7. Przy ściąganiu korby potrzeba dość dużo siły. Kiedy jedną ręką ciągniesz klucz, drugą złap jego koniec korby i przyciągnij je do siebie. Pracuj w rękawicach, gdyż zęby wieńca mogą być ostre.
  8. Korby wyższych grup mają śruby z łbem Allena. Niektóre z nich służą jednocześnie jako ściągacz. Czarny pierścień wokół śruby jest wkręcony w korbę i pełni rolę korpusu ściągacza.

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *